Dışişleri Bakanı Blinken’dan Türkiye hassasiyetine teşekkür

ALİ ÇINAR/CİNER MEDYA GRUBU ABD TEMSİLCİSİ

Washington DC merkezli ABD Ticaret Odası ve ABD Ticaret Odası Vakfı, ABD Dışişleri Bakanı Anthony Blinken’ı video konferans yolu ile arayarak, Türkiye ve Suriye’deki depremzedeler için yapılan çalışmalar ile ilgili bilgi verdi.

ABD Ticaret Odası Başkanı ve CEO’su Suzanne Clark, “Amerikan iş dünyası, bu kritik dönemde hızlı ve verimli bir şekilde büyük insanı müdahaleyi kolaylaştırmak için harekete geçti” dedi.

Clark “Türkiye hem bir NATO müttefiki hem de sofistike özel sektörle büyüyen bir ticaret ortağımız. Uzun süredir devam eden bu bağlar, ABD’li işletmeleri hükümet ortaklarıyla birlikte çalışmaya ve Türkiye’nin yeniden yapılanma ve toparlanma sürecini hızlandırmaya yardımcı olmaya konumlandırıyor” diye konuştu.

Türkiye’de yatırımları olan Amerikalı iş dünyası liderleri de video konferansta, Türkiye’ye insanı yardım programlarını Bakan Blinken’a sundular. Ayrıca iş dünyası liderleri, Bakan Blinken ile yaptıkları görüşmede Türk-ABD arasındaki ticareti güçlendirmek için fikir alışverişinde bulundular.

Dışişleri Bakanı Blinken ise iş dünyasına bugüne kadarki dikkate değer yardımları için teşekkür etti. Blinken bölge bu krizden toparlanırken özel sektörün uzun vadeli toparlanma ve yeniden yapılanmada kritik bir rol oynamaya devam edeceğinin altını çizdi.

ABD Ticaret Odası, en az 170 şirketten 106 milyon doları aşan kurumsal yardım taahhüdünün iş dünyasının müdahale çabalarının bir parçası olduğu belirtirken, 13 Mart’ta ‘ABD-Türkiye İş Forumu: Dayanıklı Ortaklıklara Öncelik Verilmesi’ programı yapacağını açıkladı.

Bölgedeki depremzedelere veya depremden zarar gören bölgelere maddi destekte bulunma sözü veren şirketlerden bazıları şunlar:

Abbott (1.5milyon dolar), Amazon (600bin dolar), Bayer (1.5 milyon euro) , Bristol Myers Squibb Vakfı (1.1 milyon dolar), Chevron(1 milyon dolar), Google (5 milyon dolar), JPMorgan Chase (1 milyon dolar), Johnson&Johnson (1 milyon dolar), McDonalds (1milyon dolar), Mercedes(1 milyon euro), PepsiCo(1.2 milyon dolar), Porchse(1 milyon euro), Siemens(1 milyon euro), Starbucks(1 milyon dolar), Coca Cola( 1 milyon dolar)

ABD Ticaret Odası’na üye olan bazı firmalar ise maddi destek yerine, yüzbinlerce dolar değerinde ihtiyaç ürününü ya servisi ücretsiz sağlayacağını açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir